Po pivu se i hubne -Dieta s pivem!!!

14. února 2006 v 22:08 | Vendula Presserová |  A zde jsou věci pro Veroniku

Pivní dieta

Členka Prvního dámského pivního klubu Vendula Presserová připravila novou originální dietu: pivní dietu.

Že se po pivu hubne? To si z nás snad děláte legraci! A přece to tak může být!


Při redukčním režimu obvykle vypadne ze stravy řada vitaminů a dalších důležitých složek: nejen proto, že se mění skladba jídla, ale především díky jeho omezenému množství. Deficit potřebných látek se proto často doplňuje nejrůznějšími koktejly. Proč ale pít uměle připravované náhražky, když máme k dispozici vitaminový koktejl, který se může navíc pochlubit obrovskou výhodou: všechny látky v něm obsažené jsou čistě přírodní, tělo je proto vstřebává mnohem snadněji než ty syntetické. Ano, je to pivo.

Vitaminová bomba


Pivo obsahuje především vitaminy řady B. Ty hrají důležitou úlohu v metabolických procesech a snižují v krvi hladinu homocysteinu, který přispívá k výskytu kardiovaskulárních onemocnění. Pivo obsahuje také přibližně 30 druhů minerálů potřebných například k posílení kostí a dále polyfenoly se silnou antioxidační schopností, proto snižuje i riziko výskytu rakoviny. Kromě toho sázíme na jeho další vynikající vlastnost: podporuje trávení, to je pro redukci váhy velmi důležité. Zanedbatelný není ani příznivý vliv na kvalitu pleti a vlasů. To vše ovšem při střídmé konzumaci! Dieta proto důsledně respektuje lékařsky doporučovanou denní spotřebu tohoto nápoje. Ta pro ženy činí dvě až tři malá piva. Pro muže máme další dobrou zprávu: každé "dámské" malé pivo můžou nahradit půllitrem. Důležité je plošné rozložení pití zlatavého moku v průběhu dne, proto se netěšte na "dietní" večery v oblíbené hospůdce. V zaměstnání během pracovní doby doporučujeme pít pivo bez alkoholu, desítku či dvanáctku si dát až odpoledne či večer.
Během diety je nutné přidat také dostatečné množství dalších nekalorických nápojů. Nápojem č. 2 by měl být při této dietě neslazený šípkový čaj, doplní potřebu vitaminu C, toho je na rozdíl od "béček" v pivu nedostatek.

Muži si můžou víc dovolit


Originální pivní dieta Pulsu je postavená pro ženy, denní energetický příjem se proto pohybuje kolem pěti tisíc kilojoulů. Pivo pokrývá zhruba pětinu denního energetického příjmu, hodnoty platí pro světlé výčepní pivo (= dříve desítka). Ležák má kalorií o něco víc, tmavé pivo výrazně víc. Muži pivní dietu samozřejmě můžou držet také - vřele jim to doporučujeme a věříme, že dosud žádnou jinou nepřijali s takovým nadšením, s jakým se setká ta naše. Navíc mají výhodu, že si můžou dávky jídla mírně (pánové, mírně neznamená trojnásobek!) zvýšit.

Skončíme u dr. Skály?


Budeme hubení, ale skončíme v protialkoholní léčebně! Patrně teď namítá řada z vás. Kdo nemá důvěru v již uvedené doporučení odborníků (ta dvě až tři piva denně pro zdraví, rozhodně ne víc) může pít nealkoholické pivo. Naprostá většina prospěšných látek v něm zůstává. Přesto jsou ale některé částečně vázány právě na alkohol, proto nebude jejich množství úplně stejné jako třeba v ležáku.

Tak o kolik?


Týdenní váhový úbytek se zpočátku pohybuje kolem 2 kg, později je menší (tělo si jako při každém způsobu hubnutí zvykne na nový režim a přizpůsobí se.) V dalších týdnech se nemusíte přesně držet rozpisu, stačí jídla nahrazovat podobnými - (např. kuře krůtími prsy či králíkem, střídat různé druhy ryb, zeleniny, tvarohů a jogurtů apod.) Kdo nemá rád ryby, nahradí je i v prvním týdnu bílým masem podobné energetické hodnoty (kuřecí prsa, krůtí prsní šunka apod.). Je pravděpodobné, že zkušené dietářky, jejichž organizmus má dobře vyvinutý sebeobranný systém proti všem dietám, budou muset ještě z porcí jídla něco ubrat a snížit denní příjem na onou kolem 4 000 kJ.

P.S.

Pokud vás v dietě překvapí káva se skořicí, tady je vysvětlení: skořice snižuje cholesterol a má povzbudivé účinky na mozkovou činnost - to se při hubnutí vždycky hodí.

Pondělí



Snídaně: Káva se lžičkou skořice a 50 ml polotučného mléka (90 kJ), plátek křehkého chleba (100 kJ)

Přesnídávka: Jablko asi 100g (260 kJ), voda s citrónem
Oběd: čtvrtka grilovaného kuřete bez kůže (1 270 kJ), 2 kyselé okurky (100 kJ), malé pivo (400 kJ)

Svačina: 1 Racio chlebíček tence potřený Florou (200 kJ), rajče (100 kJ), malé pivo (400 kJ)

Večeře: 200 g vařených brambor kořeněných bylinkami a zapečených s 50 g nízkotučného eidamu (1 110 kJ), malé pivo (400 kJ)

Snack před spaním (jako prevence půlnočního "vyluxování ledničky"): 100 g salátové okurky (70 kJ), bílý jogurt a lžička slunečnicových semínek (500 kJ) (Okurku můžete nastrouhat do jogurtu, smíchat se semínky a ochutit solí a česnekem.)

Celkem: 5 000 kJ

Úterý



Snídaně: Káva se lžičkou skořice a 50 ml polotučného mléka (90 kJ), musli tyčinka (např. jablečná či jogurtová) (400 kJ)

Přesnídávka: Velký grapefruit (300 kJ)

Oběd: Zeleninový salát s tuňákem (500 g) (1 300 kJ), malé pivo (400 kJ)

Svačina: malý krajíček chleba (350 kJ) a 50 g kuřecí šunky (250 kJ), velká zelená paprika (120 kJ), malé pivo (400 kJ)

Večeře: 100 g těstovin (600 kJ) s 200 g restované zeleniny s lžičkou Flory light (580 kJ), malé pivo (400 kJ)

Snack před spaním: rajče (100 kJ)

Celkem: 5 290 kJ

Středa



Snídaně: Káva se lžičkou skořice a 50 ml polotučného mléka (90 kJ), 30 g hořké čokolády (640 kJ)

Přesnídávka: 100 g salátové okurky (70 kJ)

Oběd: 200 g hovězí steak připravený na lžičce oleje na teflonové pánvi (1 500 kJ) a 200 g dušených zelených fazolek (320 kJ), malé pivo (400 kJ)

Svačina: plátek křehkého chleba (100 kJ), malé pivo (400 kJ)

Večeře: zavináč (1 200 kJ), malé pivo (400 kJ)

Snack před spaním: 100 g nastrouhané mrkve s citronem (190 kJ)

Celkem: 5 310 kJ

Čtvrtek



Snídaně: Káva se lžičkou skořice a 50 ml polotučného mléka (90 kJ), celozrnný toast zapečený s plátkem sýra (400 kJ)

Přesnídávka: nízkotučný tvarohový dezert (termix apod.) (350 kJ)

Oběd: Kuřecí vývar (250 kJ), dušené rybí filé (200 g, 600 kJ), vařené brambory (200 g, 650 kJ), rajčatový salát (200 kJ), malé pivo (400 kJ)

Svačina: banán (350 kJ)

Večeře: 100 g krůtí šunky (420 kJ), 50 g francouzské bagety (580 kJ), velké pivo (650 kJ)

Snack před spaním: hlávkový salát (200 g, 100 kJ)

Celkem: 5 040 kJ

Pátek



Snídaně: Káva se lžičkou skořice a 50 ml polotučného mléka (90 kJ), jogurt se lžičkou medu (520 kJ)

Přesnídávka: pečenáč (150 g, 720 kJ), malé pivo (400 kJ)

Oběd: těstoviny zapečené s houbami, zeleninou a vejcem (100 g těstovin, 200 g zeleniny 1 520 kJ), malé pivo (400 kJ)

Svačina: strouhaná mrkev s citronem a ananasem (150 g, 300 kJ)

Večeře: Krůtí prsa grilovaná nebo vařená (200 g, 900 kJ), 200 g špenátu (280 kJ), malé pivo (400 kJ)

Snack před spaním: 50 g olomouckých tvarůžků (280 kJ) (chápeme výhrady vašeho partnera, syrečky můžete nahradit nízkotučným tvarohem)

Celkem: 5 810 kJ

Sobota



Snídaně: Káva se lžičkou skořice a 50 ml polotučného mléka (90 kJ), krajíček tmavého chleba (300 kJ) se šlehaným nízkotučným tvarohem s pažitkou, cibulí nebo kapií (50 g, 150 kJ)

Přesnídávka: předpokládá se pozdější snídaně, přesnídávku proto vynecháme

Oběd: Hovězí vývar se zeleninou (300 kJ), vařené hovězí maso (150 g, 1 050 kJ) s bramborem (100 g, 300 kJ), dušené fazolky (200 g, 320 kJ) velké pivo (600 kJ)

Svačina: ovocný salát (100 g, 280 kJ)

Večeře: Grilovaný pstruh (200 g, 820 kJ), celozrnný toast (200 kJ), salát z kysaného zelí (100 g, 200 kJ), malé pivo (400 kJ)

Snack před spaním: rajče (100 kJ)

Celkem: 5 110 kJ

Neděle



Snídaně: Káva se lžičkou skořice a 50 ml polotučného mléka (90 kJ), bílý toast tence potřený rostlinným máslem a posypaný slunečnicovými semínky (350 kJ)

Přesnídávka: 50 g tvarůžků (280 kJ), malé pivo (400 kJ)

Oběd: Kuřecí vývar se zeleninou (300 kJ), grilovaný kapr bez kůže (200 g, 900 kJ), v páře připravená brokolice (200 g, 280 kJ), malé pivo (400 kJ)

Svačina: neslazený rajčatový salát (200 g, 200 kJ)

Večeře: plátek libového vepřového z kýty (např. na houbách, na kari apod. - 150 g, 1 200 kJ), 100 g rýže (520 kJ), malé pivo (400 kJ)

Snack před spaním: kefír (100 ml, 180 kJ)

Celkem: 5 500 kJ
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Veronika Veronika | E-mail | 21. března 2006 v 9:14 | Reagovat

Tato dieta mě velmi potěšila, v jídle se dokážu max. omezit, ale s pivem je to horší. Jím jen zeleninu v malém množství už měsíc a pivo si sem tam dám. Zatím jsem zhubla 5 kg, doufám že se to zlepší. Děkuji za odpověd na mail. Ver.

2 veronika veronika | 26. února 2013 v 17:57 | Reagovat

opravdu se hubne vod piva

3 Ondřej Ondřej | 22. srpna 2013 v 17:26 | Reagovat

Ne, od piva se fakt nehubne, dle mě je tohle naprostá blbost. Pivo má glykemický index 110, což je víc než glukóza - tedy budete mít okamžitě hlad (např. po kombinaci malé pivo, plátek chleba budete mít hlad do 40 minut, to vám zaručuju). Ta dieta je celkově sestavená špatně. 7 jídel denně je moc, ideál je 5 nebo 6, před spaním nic nežrat; dát si těstoviny na večeři je další hloupost (kopec sacharidů). Navíc mi tam chybí bílkoviny, které by se daly zařadit právě na úkor toho nešťastného piva.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama